Utbildningen sker i form av egenstudier på vår digitala plattform. Här guidas du genom hela processen av våra sakkunniga handledare på film, i text och bild.
Utbildningen är uppdelad i fyra moduler. Modulerna bygger på varandra och vi rekommenderar att du gör dem i tur och ordning, efterhand som du kommer framåt i arbetet.
Ta tempen på varumärket. Undvik gissningar och felaktiga beslut genom att ta reda på så mycket fakta som möjligt.
Beskrivning
Modulen är del 1 av 4 utbildningspass på vägen mot ett starkt och känt varumärke – såväl internt som externt.
Du guidas av våra föreläsare – i film och skriftlig form – genom hela processen och får under tiden inte bara djup förståelse för vad ett varumärke är utan även verktyg, checklistor och tekniker för såväl faktainsamling som analysarbete.
Parallellt med utbildningen arbetar du i det digitala verktyget och fyller i dina egna resultat – från den egna verksamheten eller ett fiktivt case du själv väljer.
Resultatet är dels förståelse för vilka aspekter som påverkar varumärket, dels möjligheten att under utbildningens gång ta fram en egen diagnos med tillhörande slutsatser.
Innehåll
Med rätt verktygslåda i grunden – tydliga strategiska direktiv där såväl interna som externa perspektiv ryms – skapas förutsättningar för det som ett starkt och känt varumärke i slutänden handlar om: resultat på sista raden.
Beskrivning
Modulen är del 2 av 4 utbildningspass på vägen mot ett starkt och känt varumärke – såväl internt som externt. Denna del kräver att modul 1 – Diagnos inför ett varumärkesarbete – är genomförd.
I denna kurs guidas du genom den första strategifasen, där du lär dig arbeta fram den del av varumärkesstrategin som bland annat omfattar grundläggande värderingar och positionering.
Du guidas av våra föreläsare – i film och skriftlig form – genom hela processen och får under tiden ta del av olika, möjliga metodiker och en palett av nyttiga verktyg.
Parallellt med utbildningen arbetar du i det digitala verktyget och fyller i dina egna resultat – från den egna verksamheten eller ett fiktivt case du själv väljer.
Resultatet är dels kunskap om hur ett varumärke definieras på ett sätt som gör det relevant och attraktivt såväl i den egna organisationen som för marknaden, dels möjligheten att under utbildningens gång arbeta fram en egen varumärkesstrategi.
Innehåll
Med hjälp av fem enkla frågor – vem, vad, var, när och hur – kartlägger vi hur kommunikationen ska bära varumärket på bästa sätt och samtidigt uppfylla alla kommunikativa syften och mål.
Beskrivning
Modulen är del 3 av 4 utbildningspass på vägen mot ett starkt och känt varumärke – såväl internt som externt. Denna del kräver att modul 1 och 2 om diagnostisering och varumärkesstrategiarbete – är genomförda.
I denna utbildningen guidas du genom den del av strategiarbetet som lär dig att komplettera varumärkesstrategin med en hållbar kommunikationsstrategi.
Du guidas av våra föreläsare – i film och skriftlig form – genom hela processen och får under tiden ta del av verktyg och checklistor som underlättar arbetet.
Parallellt med utbildningen arbetar du i det digitala verktyget och fyller i dina egna resultat – från den egna verksamheten eller ett fiktivt case du själv väljer.
Resultatet är dels kunskap om vilka aspekter som påverkar utfallet av såväl intern kommunikation som kommunikation med marknaden. Under utbildningens gång ges du möjlighet att arbeta fram en egen kommunikationsstrategi.
Innehåll
Hur får man alla med på tåget? Hur tillämpar vi strategierna i vår externa kommunikation? Utbildningen ger dig verktygen för att själv kunna utbilda dina kollegor i att ”leva” varumärket – uppifrån och ner, inifrån och ut samt idéer om hur man går från ord till handling i marknadskommunikationen.
Beskrivning
Modulen är del 4 av 4 utbildningspass på vägen mot ett starkt och känt varumärke – såväl internt som externt. Denna utbildning förutsätter att varumärkes- och kommunikationsstrategi finns och att man är i fas att påbörja implementering. Inför detta arbete måste du alltså ha gått igenom modul 1-3 i vår kompletta varumärkesutbildning.
I denna utbildningen lär du dig hur man tar ett varumärkesarbete från att vara en pappersprodukt till att bli en del av vardag och verklighet – dels inom organisationen, helt enkelt hur man lever sitt varumärke, dels i den externa kommunikationen.
Du guidas av våra föreläsare – i film och skriftlig form – genom hela processen och får under tiden ta del av mängder av verktyg och övningar som möjliggör arbetet.
Resultatet är dels kunskap om hur man metodiskt arbetar med implementering av vad varumärket står för – internt och externt, dels en stor mängd övningar att löpande använda i det interna implementeringsarbetet.
Innehåll
Paketpris för samtliga fyra delar är 9 900 kr exkl moms (12 375 kr inkl moms) vilket inkluderar tillgång till utbildningsmaterial och digitalt verktyg i 12 mån från kursstart. Kan även delbetalas under fyra månader, 2 900 kr/mån exkl moms (3 625 kr inkl moms).