Vilka är vi som föreläser

Föreläsare

Gitta Hertzman Pérez

Gitta Hertzman Pérez är grundaren till WonderBrand Academy och i stort skaparen av den metodik som ligger till grund för varumärkesbyrån WonderBrands framgångar.

Gitta är varumärkesstrategen som hjälpt över hundratals företag att hitta sig själva och utifrån det skapat starka varumärken. Hennes drivkraft är att skapa verksamhetsutveckling i entreprenöriellt drivna bolag. Gittas stora passion vid sidan om jobbet är att vara rådgivare, mentor och inspiratör för unga drivna människor och på så sätt bidra till ett entreprenöriellt landskap.

Hennes energi och handlingskraft är smittsam – vilket inte minst har visats i samband med hennes hyllade föreläsningar. Där berättar hon om hur ett framgångsrikt varumärke måste ha en lika tydlig koppling till företagets vision och affärsmodell som till organisationens kultur och värderingar.

Metodiken som nu är basen för utbildningen på WonderBrand Academy är ett resultat av Gittas långa erfarenhet, gedigna kunskaper, kreativitet och förmåga att se utifrån ett helhetsperspektiv. Under utbildningen kommer Gitta kunna synas i kulisserna där hon säkerställer att pedagogik och praktik samspelar för att ge deltagarna den bästa inblick som möjligt – i konsten att leva sitt varumärke, varje dag och ända ut i fingerspetsarna.

Gitta Hertzman Peréz

Gitta Hertzman Pérez

E-post

Åsa Bengtsson

Företagare, coach och talare – Åsa Bengtsson är WonderBrand Academys föreläsare som håller i utbildningens tre kurstillfällen.

Åsa är certifierad coach och utbildad i mental träning. Hon har en fil.kand. i internationella arbetslivsstudier och har även varit egenföretagare i över 15 år. Hon är nischad inom brand coaching och förändringsprocesser.

Under sina verksamma år, både som egenföretagare och anställd, har Åsa samlat erfarenhet av att möta människor i förändring och är en uppskattad ledare och coach. Hon är empatisk, fördomsfri och engagerad – vilket gör att hon har lätt för att se samband och skapa medvetenhet. Åsa är lösningsfokuserad och känd för att förmedla energi och motivation på ett pedagogiskt sätt.

Under WonderBrand Academy kommer Åsa förtrolla med sin kunskap och erfarenhet och lära ut metodiken som ligger till grund för utbildningen, genom både praktiska övningar och undervisning.

Åsa

Åsa Bengtsson

E-post

Ellen Karlss0n

Före, under och efter utbildningen på WonderBrand Academy finns Ellen Karlsson på plats till förmån för deltagarna. Hon svarar på frågor och funderingar, ser till att allt flyter på som det ska – men är också en kommunikativ projektledare och agerar bollplank till deltagarna.

Förutom att vara projektledare på Academy är Ellen också copywriter på WonderBrand. Hon har ett starkt engagemang i allt hon tar sig för och brinner för kommunikation som bidrar till utveckling – stort som smått. Ellen har en bakgrund som präglats av entreprenörskap och kommunikation. I hennes bagage hittar vi erfarenheter från Public Relations, Public Affairs, handel, sociala medier och egenföretagande.

Under WonderBrand Academy kommer Ellen lotsa deltagarna genom utbildningens kurstillfällen och finnas till hjälp däremellan. Hon gillar struktur, planering och att träffa nya människor, vilket gör Ellen service-minded och bidrar till att stärka utbildningen i sin helhet.

Ellen Karlsson

Ellen Karlsson

E-post

Oliver Kraft

Säljcoach, digital projektledare och teknisk problemlösare – Oliver Kraft har många strängar på sin lyra. 

Oliver är en sann entreprenör som med stort engagemang startat och utvecklat flera bolag inom sälj, handel och kommunikation. På varumärkesbyrån WonderBrand är Oliver ansvarig för kundernas webbplatser och digitala behov där han inte bara projektleder utan även ibland producerar. Han har också undervisat i kursen Digital Marketing & Sales Analytics, på IHM Business School.

En av Olivers främsta förmågor är att kunna sätta sig in i uppdragsgivarens behov och finna rätt lösning, samtidigt som han säkerställer kostnadseffektiviteten. Han drivs av att hitta lösningar på kluriga utmaningar som gör skillnad på kundernas försäljning och varumärkesbyggande kommunikation. Oliver trivs som bäst när det går snabbt och han har alltid ett nyfiket öga för nya trender.

WonderBrand Academys VD är även hjärnan bakom och skaparen av den digitala plattform som är utbildningens främsta verktyg. Deltagarna kommer att känna av Olivers närvaro, inte bara i tekniska samband, utan även hans strävan efter att alltid ligga ett steg före. WonderBrand Academy är inte ett undantag.

Oliver Kraft

Oliver Kraft

E-post

Mikaela Elffors

Få har förmågan att bibehålla ett helikopterperspektiv och konsekvenstänk, för att samtidigt leda kommunikativa insatser i en kedjereaktion med överträffande resultat. Mikaela Elffors är en av dem. Som föreläsare på WonderBrand Academy delar hon med sig av sin gedigna kompetens inom varumärkesdefiniering, kommunikationsstrategi och marknadsplanering.

Mikaela har arbetat med kommunikation i över 10 år och har bland annat axlat rollen som marknads- och kommunikationsansvarig, vilket gör att hon har god förståelse för hur det är att vara i kundens skor. Från sin tid i skolbänken har hon fyllt på med kunskaper inom statsvetenskap, business management och strategisk planering från IHM Business School, Berghs School of Communication och Göteborgs Universitet.

Mikaela

Mikaela Elffors

E-post

Eric Pérez

Eric Pérez är multientreprenören och kreatören som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter inom grafisk formgivning på WonderBrand Academy. Hans positiva energi går genom rutan och vi vågar lova att deltagarna kommer känna sig rikare på såväl kunskap som inspiration.

Få människor har förmågan att komma med idéer och hitta lösningar som ingen annan ser ­– som Eric. Det är med stor nyfikenhet på sin omgivning, glädjen till att skapa tillsammans och lusten till att göra avtryck för en lång tid framöver som driver Eric.

Eric brinner extra mycket för visuell kommunikation och utveckling av företagsidentiteter. På listan över tidigare jobb och uppdrag hittar vi allt från tryckeri, eventbolag, handel, webb, besöksnäring och annat som förenar hans servicekänsla. Hjärtat klappar dock starkast för formgivning och efter 30 år inom grafisk produktion är han en av branschens skickligaste.

Eric Peréz

Eric Peréz

E-post

Joakim Swedlund

Färg, form och funktion är Joakim Swedlunds passion. Han började sin karriär inom tryckbranschen år 2008 som screentryckare. Mycket har hänt sedan dess och idag är hans register av erfarenhet och kunskap inom grafisk design imponerande. På WonderBrand Academy delar han med sig av sina bästa guldkorn.

Joakim är partner i WonderBrand och arbetar som grafisk formgivare. I ryggsäcken finner vi utbildningar och kurser från Brobygrafiska, Malmö Universitet och Lunds Universitet. Han hanterar de flesta program inom Adobe-CC-sviten, kan svara på flertalet frågor om tryckteknik och är killen med koll när det handlar om förpackningsdesign.

Joakim Swedlund

E-post

Andreas Jarlén

Andreas är multikonstnären som behärskar foto, film och illustration lika briljant som design och grafisk formgivning. Andreas Jarlén har över 20 års erfarenhet från byråbranschen, där han började som AD-assistent för att sedan bemästra roller som Art Director och Senior Art Director. Däremellan har han frilansat, startat stora magasin, jobbat på tryckeri och repro samt dags- och kvällspress. Han har under sin karriär fyllt på kunskapsbanken på Berghs School of Communications, Forsbergs och BerzeliusSkolan.

Förutom att generöst dela med sig av sina kunskaper inom grafisk identitet, formgivning, typografi och foto/film på WonderBrand Academy – är det även Andreas som fått samtliga föreläsare att prestera på topp framför kameran och att slutresultatet är såväl attraktivt som pedagogiskt för deltagarna.

Andreas är partner i WonderBrand där han arbetar som Art/Creative Director. Han tar sig an utmanande uppdrag med stor nyfikenhet och hög kreativitet, men tappar varken det öppna sinnet, stora hjärtat och positiviteten i skapandet av det som han själv kallar ”god form”.

Andreas Jarlén

Andreas Jarlén

E-post

Anna Swedestam

På WonderBrand Academy är vi stolta över att presentera Anna Swedestam som en av våra föreläsare. Hennes breda kompetens och erfarenhet av kommunikation i olika former kommer att lära, inspirera och entusiasmera deltagarna i hur man stärker sitt varumärke.

Anna är projektledare på WonderBrand där hon ansvarar för att förvalta kundernas utmaningar och sedan omvandla det till pricksäker kommunikation. Hon kommer tidigare från en roll som kommunikationsansvarig, men på meritlistan hittar vi allt från rådgivare, redaktör och skribent – till roller inom sociala medier, webb och digital marknadsföring. Annas nyfikenhet har även resulterat i ett stort antal utbildningspoäng på såväl universitet som affärsskolor.

Annas främsta styrka är hennes lyhördhet – vilket gör att hon upptäcker och identifierar kundens behov innan kunden själv vet om det. Med engagemang, noggrannhet och lösningsfokus tar hon sig an vad som än kommer i hennes väg. För Anna är det viktigt att skratta ofta och hennes leende är smittsamt. Hon är en glädjespridare och lagspelare med stort hjärta för sin omgivning.

 

 

Anna Swedestam

Anna Swedestam

E-post

Robert Bloom

Genom förståelse för människan, kan du på ett mer träffsäkert och värdigt sätt nå fram till personen bakom köpresultatet. Robert Bloom har utsetts till Europas bästa tränare inom säljmetoden Why The Buy och är en av WonderBrand Academys externa föreläsare.

Robert är VD på företaget Regium International som hjälper företag att bygga och skapa smarta försäljningsorganisationer. Han är entreprenören som genom sin innovativa kraft byggt ett 10-tal bolag i Sverige och utomlands. Genom sina föreläsningar och utbildningar har han hjälpt tusentals människor att förstå vikten av att lära känna kundens köpbeteende via målgruppsanpassad kommunikation.

 

Robert Bloom

E-post

Amir Hajdarevic

För att bygga ett starkt och framgångsrikt varumärke är det viktigt – i vissa fall avgörande – att man som företag har koll på sina juridiska rättigheter, skyldigheter och tillhörande avtal.

Amir Hajdarevic är jurist och arbetar i avtalsgruppen på den affärsjuridiska juristbyrån Freja Partner. Främst arbetar han med kommersiell avtalsrätt, personuppgiftsjuridik, entreprenadrätt, arbetsrätt, aktieägaravtal och företagsöverlåtelser. Inom dessa områden hjälper Amir små och medelstora företag att upprätta och granska handlingar samt att agera generell juridisk rådgivare.

På WonderBrand Academy delar Amir generöst med sig av sin kunskap och sina erfarenheter samt ger värdefulla tips och råd.

Amir Hajdarevic

E-post

Ylva M andersson

Chefscoach och teamutvecklare – Ylva M Andersson är expert på att leda och kommunicera i kris. Hennes gedigna ledarerfarenhet tillsammans med kompetensen som professionell certifierad coach (PCC) inom International Coach Federation, innebär att Ylva vet vad som krävs för att bygga ett framgångsrikt och kommunikativt ledarskap – vilket i sig leder till lönsamma och hållbara organisationer. I både goda och turbulenta tider.

Sedan 2016 driver hon bolaget MAY Strategies som erbjuder team- och ledarutveckling i förändringslägen och krissituationer. Ylva har sin bakgrund som journalist och högsta chef på TV4, Sveriges Television och Sveriges Radio i Göteborg. På meritlistan finner vi bland annat yttersta ansvaret för några av landets tyngsta samhällsredaktioner som Uppdrag Granskning, Kaliber och Ring P1.

På WonderBrand Academy delar Ylva med sig av sina exceptionella erfarenheter av krishantering och hur du förebygger den med hjälp av god kommunikation.

Ylva M Andersson

E-post

Maria Dahlberg

När HR tar plats och tydliggör sin roll i att bidra till affären – då når verksamheten goda resultat. Maria Dahlberg är en affärsdriven HR-strateg med passion för att utveckla människor och verksamheter, med fokus på affärsnyttan. Hon har förmågan att förädla och förbättra kultur och struktur.

Maria är en av fem HR-chefer på RISE, Swedish Research Institutes AB, där hon driver hela paletten av HR-frågor för divisionen Digitala System, vilket inkluderar ca 500 medarbetare.

Tidigare har hon arbetat i olika roller inom HR på bland annat HiQ Göteborg AB och Wise Consulting AB. På meritlistan finner vi även en tid som egenföretagare. Huvudfokus var då rekrytering och coaching inom verksamhetsutveckling och HR. Maria är utbildad internationell marknadsekonom vid IHM Business School och har även studerat beteendevetarprogrammet på Högskolan i Borås. Hon är certifierad coach enligt ICC.

På WonderBrand Academy delar Maria givmilt med sig av de rekryteringstrender hon ser idag och i framtiden.

Maria Dahlberg

E-post